שיווק באינטרנט במנועי חיפוש

בטקסט הקצר שלפניכם נעסוק בתחום של שיווק באינטרנט במנועי חיפוש, השיטה המוצלחת ביותר בענף של פרסום מקוון. בעיקרון שיווק באינטרנט במנועי חיפוש מתייחס לשלושת המנועים המרכזיים – גוגל, שחולשת על 65% מהחיפושים, יאהו (17%) ובינג (12%). האחוזים הנותרים מתחלקים בין מנועים זניחים ביותר. שיווק באינטרנט מתייחס לקידום אורגני או ממומן במעלה רשימת תוצאות החיפוש. ומיד נסביר על מה כל המהומה.

בשנים האחרונות קמו לא מעט חברות שעיקר פעילותן העסקית היא שיווק באינטרנט על ידי קידום אתרים. על מנת שיותר אנשים יחשפו לאתר שלכם, עליכם לדאוג לכך שימוקם כמה שיותר גבוה ברשימת תוצאות החיפוש. כיצד עושים זאת? על ידי התאמה אופטימלית של התכנים באתר לדרישות של מנועי החיפוש השונים. המטרה היא שהאתר שלכם ימצא חן בעיני מנועי החיפוש. ככל שתמוקמו יותר גבוה ברשימה, כך יותר אנשים ייכנסו אליו.

קצרה היריעה מלהכיל את כל הטכניקות שהחברות של שיווק באינטרנט עושות בהן שימוש. בין היתר נזכיר בקצרה העלאת תכנים לאתרים פיקטיביים והוצאת קישורים מהם לאתר שלכם, אזכור מילות חיפוש בתכנים עצמם בתדירות ובצפיפות מסוימת והעלאת איכות התכנים. מדובר על תהליך מקצועי ומורכב ועל כן יש לנקוט במשנה זהירות בבחירת החברה המבצעת ועל כך מיד.

איך בוחרים חברה של שיווק באינטרנט?

ראשית חשוב להבין כי תהליך של שיווק באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש הוא תהליך ארוך ומורכב. אי לכך אין להפקיד את העבודה בידי חברה ללא ניסיון או בידי גוף לא מקצועי. דעו כי מדובר על תחום פרוץ שפועלים בו לא מעט חובבנים. העיקרון הראשון שיש לפעול לפיו הוא התחייבות לתוצאה. קבעו את המיקום אליו אתם מעוניינים להגיע וסכמו מראש עם החברה של שיווק באינטרנט כי היא תיקח אתכם לשם.

העיקרון השני הוא מעקב תדיר על ההתקדמות באמצעות הפקת דוחות מפורטים. שיווק באינטרנט בצורה אורגנית (בניגוד לתחום של שיווק באינטרנט על ידי קישורים ממומנים) הוא תחום שיש לעקוב אחריו בקפדנות, חברה שלא מפיקה דוחות בצורה תכופה צריכה להיפסל על הסף. כעת נסקור בקצרה עוד זוג שיטות של שיווק באינטרנט. הראשונה היא פרסום בבלוגים והשנייה היא שיווק באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות בדגש על פייסבוק.

בלוגרים פופולאריים ורשתות חברתיות

שיווק באינטרנט לא מסתכם בקידום האתר שלכם במעלה רשימת תוצאות החיפוש. ישנן עוד שתי טכניקות מצוינות לעשות זאת. הטכניקה הראשונה דוגלת בקידום האינטרסים שלכם על ידי פתיחת דף בפייסבוק ודאגה מתמדת לתעבורה בלתי פוסקת בו. השנייה מהותה שכנוע של בלוגרים להחדיר לבלוגים שלהם תכנים שידברו בשבחי המוצרים שאתם משווקים או השירותים שאתם מספקים. שתי הדרכים זולות מאוד. בפייסבוק מדובר על פעילות חינמית (אלא אם כן אתם שוכרים חברה שתתחזק את הדף שלכם) ובלוגרים רבים יסכימו לפרסם אתכם תמורת סכום סמלי או שימוש במוצרים ובשירותים עצמם. בהצלחה.

הגב

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>